I. Definicje
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi Usługi określonej w zamówieniu w formie elektronicznej.
- Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas zakładania Konta Klienta w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu.
- Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po zarejestrowaniu.
- Rejestracja – utworzenie indywidualnego konta klienta w Sklepie Internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca – oznacza Annę Zadrożną prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą AZ Studio Anna Zadrożna z siedzibą w Warszawie, ul. Aleksandra Janowskiego 9/50, NIP: 951-215-52-36, REGON: 362406368, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki; będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
- Strona Internetowa – oznacza strony internetowe działające w domenie projekty-kuchni.pl.
- Usługa – komplet usług projektowych, dotyczących aranżacji pomieszczenia.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
- Projekt – Usługa świadczona przez Sprzedawcę polegająca na wykonaniu projektu aranżacji pomieszczenia.
II. Postanowienia ogólne
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domen czy Strony Internetowej należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- Sklep Internetowy jest udostępniany przez Sprzedawcę za pośrednictwem sieci Internet i Strony Internetowej.
- Zabronione jest wykorzystywanie Strony Internetowej przez Klientów lub osoby trzecie do przesyłania niezamówionej informacji handlowej.
III. Korzystanie ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na Stronie Internetowej Sklepu, z zastrzeżeniem postanowień pkt. IV Regulaminu.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Korzystając ze Sklepu Internetowego Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w mechanizm działania Sklepu Internetowego i Strony internetowej.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem.
- Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek.
IV. Rejestracja
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest do Rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do składania przez Klientów zamówień w Sklepie Internetowym.
- W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
- Klient powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego, chyba że pole jest oznaczone jako opcjonalne;
- Klient jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza rejestracyjnego;
- Klient powinien zapoznać się i potwierdzić fakt zapoznania się z treścią Regulaminu;
- Klient oznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego powinien wyrazić wolę zawarcia umowy o świadczenie drogą elektroniczną, na jego rzecz przez Sprzedawcę, usługi prowadzenia Konta Klienta, przy czym niewyrażenie przez Klienta woli zawarcia umowy uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta;
- Klient powinien wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym w celu realizacji usług na podstawie umów zawartych zgodnie z Regulaminem (art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy o ochronie danych osobowych) przy czym Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z:
- Akceptacją przez Klienta postanowień Regulaminu;
- Upoważnieniem Sprzedawcy do przetwarzania danych osobowych Klienta zawartych w formularzu rejestracyjnym w celu świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta i wyrażeniem zgody na przekazywanie przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji, informacji związanych z obsługą techniczną Konta Klienta.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas rejestracji danych, za wyjątkiem adresu poczty elektronicznej.
- Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Sprzedawcy.
V. Zamówienia
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży Usług.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę za pośrednictwem Strony Internetowej.
- Klient kompletuje zamówienie, wybierając Usługę, którą jest zainteresowany, przez wybór polecenia „kup” pod daną usługą, znajdującym się na Stronie Internetowej. Klient może określić ilość zamawianych usług, a po skompletowaniu całości zamówienia, wskazuje szczegóły płatności.
- Projekt będący Usługą świadczoną przez Sprzedawcę wykonywany jest na bazie pomiarów dokonywanych przez Klienta.
- W przypadku, gdy realizacja zamówienia okaże się niemożliwa Sprzedawca poinformuje Klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach a Klient ma prawo zrezygnować z całości lub części zamówienia.
- W przypadku rezygnacji z całości lub części zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana przez Klienta z góry, zwrot odpowiedniej kwoty przez Sprzedawcę nastąpi w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dokonania modyfikacji przez Klienta.
VI. Płatności
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danej Usłudze określane są w walucie polskiej i stanowią kwoty netto = brutto. Sprzedający nie wystawia faktur VAT.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia określona jest każdorazowo w podsumowaniu zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Usługi:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Klient dokonuje płatności za zamówione Usługi w całości, z góry podczas zakupu Projektu.
- Dokumentem potwierdzającym zakup usługi jest faktura nie uwzględniająca podatku VAT, wystawiana zawsze na osobę dokonującą płatności.
VII. Dostawa
- Sprzedawca może zamieścić na Stronie Internetowej informację o liczbie orientacyjnych Dni Roboczych, potrzebnych do realizacji zamówienia.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta na adres mailowy wskazany w formularzu zamówienia.
- Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Zamówienia, zgodnie z wolą Klienta, paragon lub fakturę obejmującą świadczone Usługi.
VIII. Reklamacje i gwarancje
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność Usługi z umową w przypadku jej stwierdzenia przez Klienta będącego Konsumentem przed upływem 2 lat od dnia Dostawy. Klient będący Konsumentem obowiązany jest do zawiadomienia Sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności Towaru z umową w ciągu 2 miesięcy od dnia stwierdzenia takiej niezgodności.
- Sprzedawca w ciągu 14 (czternaście) dni ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedawca, zgodnie z żądaniem Klienta, obniży cenę albo zwróci – na skutek odstąpienia przez Klienta od umowy – pełną należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternaście) dni. W przypadku odstąpienia od umowy strony zwracają sobie to, co wzajemnie sobie świadczyły.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Sprzedawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć swoje dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w zgłoszeniu reklamacji.
IX. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternaście) dni od dnia Dostawy.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży umowa jest uważana za niezawartą.
- Jeżeli Klient będący Konsumentem dokonał jakichkolwiek przedpłat należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
- Sprzedawca, w przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy, niezwłocznie poświadcza na piśmie zwrot świadczenia.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w przypadku świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą.
X. Zwrot należności
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Klientom należności w ciągu 14 (czternaście) dni w przypadku:
- rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub z części zamówienia opłaconego z góry przed jego realizacją;
- odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Klienta będącego Konsumentem;
- obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży w przypadku uznania reklamacji;
- Sprzedawca dokonuje zwrotu należności na rachunek bankowy Klienta lub za pośrednictwem przekazu pocztowego, po uprzednim ustaleniu z Klientem wybranej przezeń formy zwrotu oraz wezwaniu Klienta do przedstawienia danych wymaganych do przelewu bankowego lub przekazu pocztowego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu należności lub opóźnienie takiego zwrotu, jeżeli pomimo skierowania do Klienta na podany przez niego adres poczty elektronicznej wezwania, o których powyżej, Klient nie przekaże Sprzedawcy wymaganych danych lub gdy odpowiedź na wezwanie będzie niekompletna i uniemożliwi skuteczne dokonanie zwrotu.
- Sprzedawca wolny jest od odpowiedzialności, także gdy zwrotu nie dokonano lub dokonano z opóźnieniem wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych wymaganych do przelewu bankowego lub przekazu pocztowego. Zwrot należności dokonany zostanie w takim przypadku, niezwłocznie po uzyskaniu ww. danych od Klienta.
XI. Usługi nieodpłatne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
- Prowadzenie Konta w Sklepie internetowym;
- Wysłania zapytania o Usługę do Sprzedawcy;
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Usługa Prowadzenia Konta w Sklepie internetowym, dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach określonych Regulaminem.
- Usługa wysłania zapytania o Usługę do Sprzedawcy, polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
- Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 (czternaście) dni od zgłoszenia żądania.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
- Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
XII. Odpowiedzialność
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonywanie usług świadczonych drogą elektroniczną, jeżeli jest to spowodowane przez osoby.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, z których pomocą wykonuje usługi świadczone, jak również osób, którym wykonanie tych usług powierza jak za własne działanie lub zaniechanie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego, wynikające z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego Hasła. Sprzedawca odpowiada jednak, jeśli utrata przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie jego Hasła nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Sprzedawcę lub przyczyn, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za różnice wynikające z błędów powstałych podczas pomiarów pomieszczenia przez Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Sprzedawcy jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
XIII. Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na Stronie internetowej i zastępuje poprzednio obowiązujące regulaminy Sklepu Internetowego.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze stron Sklepu Internetowego.
- Regulamin może ulec zmianie. O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Sprzedawcę na stronie głównej Sklepu Internetowego wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na stronie głównej Sklepu Internetowego przez okres co najmniej 7 (siedem) kolejnych Dni roboczych, zaś Klienci na rzecz których w szczególności są świadczone usługi drogą elektroniczną zostaną dodatkowo powiadomieni przez Sprzedawcę poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, informacji zawierającej zestawienie zmian Regulaminu.
- Poinformowanie o zmianie Regulaminu, w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 7 (siedem) Dni Roboczych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 7 (siedem) dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §14.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.09.2015 r.